Ervaar je last van het gedrag van een leerling?

Herken je ze?
-de leerling die niet wilt luisteren,
-die niet geïnteresseerd is en alleen maar zijn eigen plan trekt
-die het liefst achterste voren op zijn stoel zit,
-die snel boos is,
-heel druk is,
-snel afgeleid is,
-altijd een weerwoord heeft,
-continue de aandacht trekt met zijn negatieve gedrag
-je geduld continue op de proef stelt.

Kinderen spiegelen niet alleen hun ouders, maar ook anderen in hun omgeving.
En dit kan voor jou als leerkracht uitdagend zijn.
“Moelijke” leerlingen zijn immers overal.
Hoe lukt het jou om je hiermee te verhouden?
Merk je dat het je niet lukt om pedagogisch verantwoord te reageren omdat je geraakt wordt en daardoor bijvoorbeeld:
-boos wordt,
-geen grenzen durft te stellen,
-geen geduld (meer) hebt,
-het je energie kost.

Kortom je reageert niet zoals je zou willen.
En je merkt dat het een terugkerend probleem is, waar je zelf last van ondervindt en je bent bereid om naar jezelf te kijken?
Dan kan ik je helpen!
Ik vertaal voor jou de spiegel die het kind je geeft. Wat wil het kind je laten zien.

Het uitgangspunt waar ik mee werk is het verhaal wat jij als docent vertelt over je leerling.
Dat wat jou raakt is mijn werkterrein.
De waarom achter je handelingen, reacties, gedrag en overtuigingen van jezelf komt naar boven.
Een vertaling geeft namelijk heel precies aan wat er gezien mag worden en waar de innerlijke groei mag plaats vinden.
Het geeft je nieuwe perspectieven als docent. Je weet welke innerlijke delen zich in jezelf bevinden en je kan nu uit je oude patronen stappen, om zo vanuit hernieuwde energie te gaan werken en leven.

Na de vertaling zal het gedrag van het kind voor jou niet meer zichtbaar zijn of de spiegel loopt nog een tijdje met je mee om je bewust te blijven maken van de stappen die je mag zetten.
Je bent weer in contact met dit deel, en de balans is (of wordt) hersteld.

Heb ik je interesse gewekt?
En wil je weten of ik iets voor jou kan betekenen?
Neem dan vooral contact op!
06-19214345